Läsande förebilder
I det här webbinariet får du möta läsinspiratörerna Carine Olsson och Maria Andersson från Dals-Eds kommun som berättar om sitt arbete med att främja läsning bland barn och unga.
Om projektet
Konceptet fokuserar på att skapa samverkan och bygga broar mellan familjecentral, förskola, skola och bibliotek.
Läsprojektet i Dals-Ed syftar både till att skapa en hållbar och långsiktig struktur för läsfrämjande aktiviteter och att få fart på läslusten genom kul inspiration. Carine och Maria arbetar för att koppla samman olika verksamheter och skapa läslust hos både barn och föräldrar.
Mer information
Webbinariet ingår i serien Samling fullföljda studier. Serien görs gemensamt av kommunalförbunden i Boråsregionen, Fyrbodal, Göteborgsregionen och Skaraborg inom ramen för Västra Götalandsregionens kraftsamling för fullföljda studier.
Fler webbinarier i Samling Fullföljda studier
Relaterat material
Webbinarium: Från motoriskt utanförskap till förbättrad hälsa
Från motoriskt utanförskap till förbättrad hälsa Vilka hälsovinster kan vi få med ett uppdaterat förhållningssätt på rörelse? Hur kan vi
Digital halvdagskonferens om närvarofrämjande arbete
För att främja närvaro och förebygga frånvaro i skolan krävs ett systematiskt arbete. Vad finns det för goda exempel och vad säger forskningen? Den 15 augusti bjuder Kunskapsnod fullföljda studier Sjuhärad in till en digital halvdagskonferens om att arbeta närvarofrämjande.
Webbinarium om övergången från grundskola till introduktionsprogram
Detta webbinarium handlar om hur skolan kan stötta elever inför övergången till gymnasieskolans introduktionsprogram. Medverkar gör Peter Kristensson som är programansvarig och förstelärare vid yrkesintroduktion på Lerums gymnasium.