Skolanknytning
Skolanknytning handlar om hur involverad eller distanserad en elev är i skolan och skolarbetet. En stark skolanknytning spelar roll för att skapa rätt förutsättningar för elevernas närvaro, utveckling och lärande.
![Artikel](https://fullfoljdastudier.se/wp-content/uploads/2022/12/artikel_fullfoljdastudier-400x161.png)
Så kan dialogtorg stärka elevernas röster
Göteborgsregionen (GR) genomförde under våren två dialogtorg på högstadieskolorna Da Vinciskolan i Ale kommun och Almåsskolan i Mölndal. Initiativet är
![Artikel](https://fullfoljdastudier.se/wp-content/uploads/2022/12/artikel_fullfoljdastudier-400x161.png)
Vad påverkar ungas förutsättningar att klara skolan?
Elevers förutsättningar att fullfölja sina studier påverkas av många olika faktorer som samspelar med varandra. Vad är det som påverkar
![Artikel](https://fullfoljdastudier.se/wp-content/uploads/2022/12/artikel_fullfoljdastudier-400x161.png)
Därför är det viktigt att arbeta med övergångar
Livet, vardagen och skolgången är fulla av övergångar. För vissa elever kan övergångar vara så svåra att hantera att de
![Metodmaterial](https://fullfoljdastudier.se/wp-content/uploads/2023/01/metodmaterial_fullfoljdastudier-400x161.png)
Planering och uppföljning
Del 2 av System för tidig upptäckt och insats, ett praktiskt stödmaterial som kan användas i skolans systematiska arbete med
![Metodmaterial](https://fullfoljdastudier.se/wp-content/uploads/2023/01/metodmaterial_fullfoljdastudier-400x161.png)
Kartläggning och analys
Del 1 av System för tidig upptäckt och insats, ett praktiskt stödmaterial som kan användas i skolans systematiska arbete med
![Metodmaterial](https://fullfoljdastudier.se/wp-content/uploads/2023/01/metodmaterial_fullfoljdastudier-400x161.png)
System för tidig upptäckt och insats
System för tidig upptäckt och insats är ett praktiskt stödmaterial som kan användas i skolans systematiska arbete med att främja