Samverkan och samarbete
Samverkan och samarbete är viktiga utgångspunkter i arbetet för fullföljda studier. För att detta ska fungera krävs ett individcentrerat arbetssätt där elevens behov står i centrum. Det gäller både för samarbetet inom verksamheten och samarbetet mellan olika aktörer, såsom skola, hälso- och sjukvården och vårdnadshavare.
![Föreläsning](https://fullfoljdastudier.se/wp-content/uploads/2022/12/forelasning2-400x161.jpg)
Webbinarium om övergången från grundskola till introduktionsprogram
Detta webbinarium handlar om hur skolan kan stötta elever inför övergången till gymnasieskolans introduktionsprogram. Medverkar gör Peter Kristensson som är
![](https://fullfoljdastudier.se/wp-content/uploads/2022/12/forelasning-4-400x161.jpg)
Webbinarium om övergångar
22 maj är det dags för nästa webbinarium i serien Samling fullföljda studier. Den här gången ligger fokus på hur
![Artikel](https://fullfoljdastudier.se/wp-content/uploads/2022/12/artikel_fullfoljdastudier-400x161.png)
Småbarnsteam – en modell för samverkan kring barn med utvecklingsrelaterade funktionsavvikelser
Genom modellen småbarnsteam, kan barn få samlad hjälp från flera olika professioner, bland annat logoped och läkare.
![Artikel](https://fullfoljdastudier.se/wp-content/uploads/2022/12/artikel_fullfoljdastudier-400x161.png)
Rutiner för systematisk överlämning mellan grundskola och introduktionsprogrammen
För att underlätta övergången från grundskola till gymnasiets introduktionsprogram har Skaraborgs Kommunalförbund har tagit fram en rutin som innehåller överlämningsdokument
![Föreläsning](https://fullfoljdastudier.se/wp-content/uploads/2022/12/forelasning2-400x161.jpg)
Webbinarium om frisk- och riskfaktorer
Genom att identifiera frisk- och riskfaktorer kan vi tillsammans stärka barns uppväxtvillkor och deras förutsättningar att klara sina studier.
![Podd](https://fullfoljdastudier.se/wp-content/uploads/2023/01/podd_fullfoljdastudier-400x161.png)
Koll på läget: ”Det finns en hel del vi kan göra i lärmiljön när det kommer till övergångar”
I det här avsnittet får vi möta Anna Borg, specialpedagog och författare som arbetar inom skolutveckling med fokus på neuropsykiatriska