Samverkan med individen i centrum
När olika förvaltningar och aktörer ska samverka är det viktigt att arbetet utgår från individens behov. Men hur fungerar det i praktiken?
I den här filmen samtalar Helene Pettersson från Ale kommun med Amir Fikic från Göteborgsregionen kring kommunens arbete inom ramen för utvecklingsprojektet InVux.
Filmen spelades in under konferensen Ingens ansvar eller allas ansvar i september 2022.
Mer information
Projektet InVux drevs av Göteborgsregionen mellan 2019 och 2020. Projektet verkade för att unga som är i riskzon för utanförskap ska stärka sin ställning på arbetsmarknaden och i samhället. I projektet deltog kommuner som arbetat med personer i åldrarna 15–24 och som riskerat att inte etablera sig på arbetsmarknaden.
InVux finansierades av Europeiska socialfonden (ESF).
Relaterat material
![Föreläsning](https://fullfoljdastudier.se/wp-content/uploads/2022/12/forelasning2-400x161.jpg)
Webbinarium om övergången från grundskola till introduktionsprogram
Detta webbinarium handlar om hur skolan kan stötta elever inför övergången till gymnasieskolans introduktionsprogram. Medverkar gör Peter Kristensson som är programansvarig och förstelärare vid yrkesintroduktion på Lerums gymnasium.
![](https://fullfoljdastudier.se/wp-content/uploads/2022/12/forelasning-4-400x161.jpg)
Webbinarium om övergångar
22 maj är det dags för nästa webbinarium i serien Samling fullföljda studier. Den här gången ligger fokus på hur skolan kan stötta elever inför övergången till gymnasieskolans introduktionsprogram.
![Artikel](https://fullfoljdastudier.se/wp-content/uploads/2022/12/artikel_fullfoljdastudier-400x161.png)
Småbarnsteam – en modell för samverkan kring barn med utvecklingsrelaterade funktionsavvikelser
Genom modellen småbarnsteam, kan barn få samlad hjälp från flera olika professioner, bland annat logoped och läkare.